Aluminium Magazine: Μία συνεπή και δυναμική παρουσία 40 ετών!
Το "γράμμα" του Συμβούλου Έκδοσης Μιχάλη Ροδίτη, στο πρόσφατο τεύχος του περιοδικού.
Συμπληρώθηκαν ήδη 40 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία του “aluminium magazine”, τον Φεβρουάριο του 1985. Με τον παλαιό του τίτλο “Το Αλουμίνιο & ο κόσμος του” κυκλοφόρησε δειλά-δειλά σε μία εποχή που έμελλε να είναι η απαρχή μίας συνεχούς αναπτυξιακής πορείας ενός σημαντικού κλάδου της εθνικής μας οικονομίας.
Σήμερα, το παλαιότερο κλαδικό περιοδικό της ελληνικής αγοράς, συνεχίζει δυναμικά και δημιουργικά την πορεία του, ενημερώνοντας όλα αυτά τα χρόνια με συνέπεια και υπευθυνότητα δύο γενιές ανθρώπων του κλάδου! Στη σελ. 134 δημοσιεύουμε ένα αφιέρωμα στην πρώτη έκδοση του περιοδικού μας, μία έκδοση 36 σελίδων που έγινε αμέσως αποδεκτή από τον κατασκευαστικό κόσμο και τις εταιρίες του κλάδου, που μέσω αυτής βρήκαν ένα πρόσφορο μέσο προβολής των προϊόντων τους σε μία εποχή που δεν υπήρχε κάποιος άλλος τρόπος, παρά μόνο ο “Χρυσός Οδηγός” και η διακίνηση σχετικών φωτοτυπιών μεταξύ των εταιριών και των κατασκευαστών.
Αξίζει δε να σημειώσουμε, ότι σήμερα, 40 χρόνια μετά, υπάρχει ακόμη σημαντικός αριθμός συνδρομητών που εξακολουθεί να λαμβάνει το περιοδικό, ενώ υπάρχουν και εταιρίες που διαφημίζονται ανελλιπώς από την πρώτη του έκδοση, όπως η ALUMINCO και η DOMUS!
Στα υπόλοιπα θέματα της παρούσας έκδοσης, να στραφούμε στη διαρκώς αυξανόμενη εξωστρέφεια των μεταποιητικών εταιριών του κλάδου και ιδιαίτερα αυτών της έλασης και της διέλασης. Αυτό αποδείχτηκε με την αναβαθμισμένη φέτος παρουσία των στην κορυφαία διεθνή έκθεση του Μονάχου BAU 2025, στην οποία είχαμε σημαντικές ελληνικές παρουσίες (σελ. 153) και μάλιστα με εντυπωσιακά εκθεσιακά περίπτερα.
Παράλληλα, η συνεχιζόμενη αυτή εξωστρέφεια αποδεικνύεται και από τα πρώτα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 που έγιναν γνωστά για ορισμένες εταιρίες, με μεγάλα ποσοστά εξαγωγών επί των πωλήσεων, όπως αυτά της ALUMIL 80% επί τζίρου 480 εκατ. ευρώ (σελ. 36) και της Cosmos Aluminium 86% επί τζίρου 205 εκατ. ευρώ (σελ. 18), ενώ διαχρονικά και οι δύο εταιρίες του ομίλου Βιοχάλκο ELVAL και ELVAL COLOUR, έχουν εξαγωγές ετησίως πάνω από το 85% των πωλήσεών τους.
Σε ένα αξιοσημείωτο γεγονός που πρέπει να σταθούμε, είναι η ανακοίνωση της στρατηγικής συνεργασίας που ανακοινώθηκε μεταξύ της ELVIAL και της γερμανικής REHAU (σελ. 32), μία συνεργασία που αποτελεί ορόσημο για την ελληνική εταιρία, καθώς ενισχύει περαιτέρω την εξαγωγική της δύναμη και δημιουργεί νέες προοπτικές για τη διεθνή της θέση, συμμετέχοντας ενεργά στο δίκτυο μίας εταιρίας με πολυετή εμπειρία και παγκόσμια φήμη.
Στα υπόλοιπα θέματα της έκδοσης, προτείνουμε το αφιέρωμα στα συστήματα σήτας που κυκλοφορούν στην αγορά (σελ. 58) που εξακολουθούν να παρουσιάζουν νέα και εξελιγμένα προϊόντα, ενώ στη σελ. 130 δημοσιεύουμε ένα ενδιαφέρον άρθρο του κ. Στέλιου Λαμπρακόπουλου σχετικά με τον νέο Κανονισμό ΕΕ 2024/3110 για τη θέσπιση εναρμονισμένων κανόνων εμπορίας δομικών προϊόντων, με τις αλλαγές που επέρχονται από το 2026 στη Δήλωση Επιδόσεων & Συμμόρφωσης που αφορά και τα κουφώματα.
Δείτε περισσότερες λεπτομέρειες για το τελευταίο τεύχος του “aluminium magazine” εδώ.