aluminium magazine: Συμπλήρωσε 40 χρόνια κυκλοφορίας!
Ίσως το παλαιότερο κλαδικό περιοδικό της ελληνικής αγοράς, συνεχίζει δυναμικά και δημιουργικά την πορεία του, ενημερώνοντας όλα αυτά τα χρόνια με συνέπεια και υπευθυνότητα δύο γενιές ανθρώπων του κλάδου!
Συμπληρώνονται φέτος 40 χρόνια ανελλιπούς κυκλοφορίας του περιοδικού “aluminium magazine”, του πρωτοποριακού και σημαντικού αυτού μέσου ενημέρωσης του κλάδου. Ήταν Φεβρουάριος του 1985 όταν με ενθουσιασμό πρωτοκυκλοφόρησε η 36σελιδη έκδοση με τον τίτλο «Το Αλουμίνιο & ο κόσμος του» όπως ήταν ο πρώτος τίτλος του περιοδικού.
Ήταν μία εποχή όπου το αλουμίνιο είχε αρχίσει δειλά – δειλά να μπαίνει στις νέες οικοδομές και κυρίως στις πολυκατοικίες των αντιπαροχών. Στις κατασκευές αυτές, η δυνατότητα χρησιμοποίησης συρόμενων κουφωμάτων που προσέφεραν σημαντική εξοικονόμηση χώρου, έδωσε το έναυσμα στους τότε εργολάβους να παραμερίσουν τα ξύλινα ανοιγόμενα κουφώματα που κυριαρχούσαν και να στραφούν στο νέο υλικό, το αλουμίνιο, με τις αρχικές σειρές 150 και 700.
Έτσι, την δεκαετία του ΄80 «εδραιώθηκε» ένα νέο επάγγελμα, αυτό του αλουμινά που «ξεπήδησε» μέσα από τους σιδηρουργούς, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν το «σαμποτάρισμα» αλλά και την απάθεια που έδειχναν τότε προς το αλουμίνιο οι φυσικοί τότε κατασκευαστές κουφωμάτων που ήταν οι μαραγκοί!
Παρακάτω, το ιστορικό εξώφυλλο και χαρακτηριστικές διαφημίσεις εταιριών στην πρώτη έκδοση του περιοδικού “Το Αλουμίνιο & ο κόσμος του” τον Φεβρουάριο του 1985.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Ο Μιχάλης Ροδίτης, ο εκδότης του περιοδικού, που δραστηριοποιείτο από τις αρχές του 1980 στο εμπόριο προφίλ αλουμινίου και παράλληλα στη δημοσιογραφία σε καθημερινή εφημερίδα, διαπίστωσε την έλλειψη άμεσης ενημέρωσης των νέων αλουμινάδων για τις εξελίξεις στον χώρο τους, που μέχρι το τέλος της δεκαετίας αυτής ήταν ραγδαίες.
Να φανταστούμε, ότι την εποχή αυτή δεν υπήρχε η δυνατότητα π,ληροφόρησης για τα προϊόντα των εταιριών. Προσπέκτους δεν είχαν αρχίσει ακόμη να κυκλοφορούν παρά μόνο φωτοτυπίες προϊόντων από χέρι σε χέρι, οργανωμένα δε τμήματα μάρκετινγκ, πωλήσεων και διαφήμισης στις εταιρίες, ούτε κατά διάνοια να το σκεφτεί κανείς. Εκθέσεις ακόμη δεν υπήρχαν και ο μόνος τρόπος διαφήμισης ήταν ο «Χρυσός Οδηγός»! Αξίζει δε να σημειωθεί, ότι το 1983 κυκλοφόρησε από τη ΒΙΟΧΑΛΚΟ και την εταιρία Αλουμίνιο Αθηνών (μετέπειτα ΕΤΕΜ) ο πρώτος κατάλογος προφίλ αλουμινίου 350 σελίδων, που όμως πωλείτο με κάποιο υψηλό για την εποχή τίμημα!
Έτσι λοιπόν, στα μέσα του 1984 ο Μιχάλης Ροδίτης παίρνει την πρωτοβουλία για την έκδοση ενός ενημερωτικού εντύπου και έρχεται σε συνεννόηση με 8 βασικούς προμηθευτές του εμπορικού καταστήματος που διατηρουσε και τους ανακοινώνει την πρόθεσή του για την έκδοση ενός ενημερωτικού περιοδικού που θα σταλεί στους κατασκευαστές κουφωμάτων και σιδηρουργούς που υπήρχαν στο πελατολόγιό τους, με δύο βασικές προϋποθέσεις. Πρώτον, να στηρίξουν την έκδοση και να διαφημίσουν την εταιρία και τα προϊόντα τους, χωρίς να πληρώσουν τη διαφήμιση αλλά να τη συμψηφίσουν με αντίστοιχες αγορές από την εμπορική εταιρία του Μιχ. Ροδίτη και δεύτερον να διαθέσουν από το πελατολόγιό τους διευθύνσεις κατασκευαστών κουφωμάτων. Μάλιστα, ένας από αυτούς, η DOMUS που μόλις είχε μηχανογραφηθεί, έθεσε στη διάθεση του περιοδικού πρόγραμμα διαχείρισης πελατολογίου με το οποίο εκτυπώνονταν οι ετικέτες των παραληπτών.
Όλοι συμφώνησαν στην πρόταση αυτή και έτσι τον Φεβρουάριο του 1985 κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος με 36 σελίδες από τις οποίες οι 13 σελίδες ήταν διαφημίσεις εταιριών, σε 1.500 παραλήπτες το 70% των οποίων ήταν στον Νομό Αττικής. Φυσικά, η ανταπόκριση ήταν κάτι περισσότερο από συγκλονιστική. Τις πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας τα τηλέφωνα των διαφημιζόμενων πραγματικά «άναψαν» από ενδιαφερόμενους κατασκευαστές, οι οποίοι ανακάλυψαν τους προμηθευτές προϊόντων και υπηρεσιών που συχνά αναζητούσαν και δεν… μπορούσαν να τους βρουν!
Η δεύτερη έκδοση του Μαΐου 1985, κυκλοφόρησε με διπλάσιες σελίδες και διπλάσιο αριθμό διαφημίσεων, ενώ τον Δεκέμβριο του 1985 οι σελίδες της τέταρτης έκδοσης ήταν ήδη 120 με 45 περίπου σελίδες διαφήμισης. Αξίζει δε να σημειωθεί, ότι δύο ιστορικές εταιρίες που διαφημίστηκαν στην πρώτη έκδοση, η ALUMINCO και η DOMUS, διαφημίζονται ανελλιπώς σε όλες μέχρι σήμερα τις εκδόσεις επί 40 χρόνια, χωρίς καμία διακοπή!
Σήμερα, το aluminium magazine συνεχίζει δυναμικά την πορεία του στον κλάδο, περνώντας σιγά-σιγά στη δεύτερη γενιά της εκδοτικής του δραστηριότητας και συνεχίζει να παραμένει η αξιόπιστη και εγκυρότερη ενημερωτική πηγή για τους ανθρώπους του κλάδου, τόσο μέσω της έντυπης έκδοσής του, όσο και μέσω του κλαδικού portal aluNET.gr.