Σταθερά ανοδική η πορεία διάθεσης οικοδομικού προφίλ στην εσωτερική αγορά
Ακολουθεί τη συνεχή αυξητική τάση της οικοδομικής δραστηριότητας τα τελευταία 8 χρόνια με άκρως θετικές τις προοπτικές!
Οι πωλήσεις οικοδομικού προφίλ στην ελληνική αγορά, ακολουθούν μία σταθερά αυξητική πορεία από το 2015, όπου είχαν φθάσει τα κατώτατα επίπεδα (19 χιλ. τόνοι) με αφετηρία το 1984, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία του περιοδικού “aluminium magazine”. Η πορεία του οικοδομικού προφίλ ακολουθεί την αντίστοιχη τάση της οικοδομικής δραστηριότητας, όπου και αυτή κατά την πρόσφατη οικονομική κρίση έφθασε στα κατώτατα επίπεδα το 2016, στα 10,2 εκατ. κυβικά μέτρα.
Με δεδομένο ότι η εξάρτηση της κατανάλωσης οικοδομικού προφίλ ακολουθεί την πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας με υστέρηση τουλάχιστον 2 ετών και επιπροσθέτως υπολογίζοντας ένα σημαντικό ποσοστό προφίλ να προέρχεται από τις αντικαταστάσεις κουφωμάτων και τα συνεχόμενα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, μπορούμε ασφαλώς να συμπεράνουμε, βλέποντας το παρακάτω γράφημα, ότι και για την προσεχή τουλάχιστον τριετία θα έχουμε ανάλογη αύξηση των πωλήσεων οικοδομικού προφίλ στην ελληνική αγορά.
Παρατηρώντας ακόμη το γράφημα πιο προσεκτικά από το 1985, βλέπουμε το χαμηλό ποσοστό που είχε το αλουμίνιο και οι πωλήσεις του οικοδομικού προφίλ σε σχέση με την οικοδομική δραστηριότητα που «άνθιζε» την εποχή της αντιπαροχής. Από τη χρονιά αυτή είχε αρχίσει μία συνεχή άνοδο της χρήσης του αλουμινίου στην οικοδομή, εκτοπίζοντας σιγά-σιγά το ξύλο, όπου εκτοξεύτηκαν οι πωλήσεις του κατά 5 περίπου φορές μέχρι το 2007 που έφθασαν τους 90 χιλ. τόνους, ποσότητες ρεκόρ από τους 20 χιλ. τόνους του 1985.
Οι θετικές προοπτικές που διαγράφονται τόσο για το σύνολο της οικοδομικής δραστηριότητας, όσο και για τις πωλήσεις του κλάδου στην εσωτερική αγορά, είναι πλέον δεδομένες και ξεκάθαρες, προδιαγράφοντας μία συνεχή αναπτυξιακή πορεία.