Αλουμίνιο: Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση απογειώνει τη ζήτηση!
Η χρήση αλουμινίου στα αυτοκίνητα αυξάνεται ραγδαία, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται με ταχείς ρυθμούς προς την ηλεκτροκίνηση.
Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από την Ducker Carlisle για λογαριασμού του European Aluminium, διαπίστωσε ότι η μέση ποσότητα αλουμινίου που χρησιμοποιείται στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα έχει αυξηθεί κατά 18% από 174 κιλά το 2019 σε 205 κιλά το 2022. Η μελέτη προβλέπει ότι αυτή η τάση πρόκειται να συνεχιστεί, με τη μέση περιεκτικότητα σε αλουμίνιο να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί από 205 κιλά το 2022 σε 237 κιλά έως το 2026 (+15,6%) και 256 κιλά ανά όχημα έως το 2030 (+24,9%)!
Σύμφωνα με τη μελέτη, η τάση για ελαφρύτερα οχήματα και ηλεκτροκίνηση στην αυτοκινητοβιομηχανία, οδηγεί σε σημαντική αύξηση της περιεκτικότητας των αυτοκινήτων σε αλουμίνιο. Τα ηλεκτρικά οχήματα, συμβάλλουν ιδιαίτερα σε αυτήν την ανάπτυξη. Χαρακτηριστικά ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία που παράγεται στην Ευρώπη, το 2022 περιέχει 283 κιλά αλουμινίου κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με μόλις 169 κιλά σε ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί μόνο με βενζίνη ή ντίζελ.
Η μέση περιεκτικότητα σε αλουμίνιο ενός ηλεκτρικού οχήματος αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω κατά 9,5%, στα 310 κιλά, μεταξύ 2022 και 2026. Αυτή η τεράστια αύξηση στη χρήση αλουμινίου στα ηλεκτρικά οχήματα αποδίδεται κυρίως στη χρήση του σε μία σειρά εφαρμογών που αφορούν στα ηλεκτρικά οχήματα πέρα από το αμάξωμα του οχήματος, όπως περιβλήματα μπαταριών, προστασία μπαταρίας, πλάκες ψύξης κ.ά. Ταυτόχρονα, το αλουμίνιο διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στις υποδομές για την ηλεκτροκίνηση, συμπεριλαμβανομένων των καλωδίων τροφοδοσίας και των σταθμών φόρτισης.
Η μοναδική δυνατότητα ανακύκλωσης του αλουμινίου διασφαλίζει επίσης ότι το υλικό που τοποθετείται στα αυτοκίνητα σήμερα, θα είναι έτοιμο για χρήση ξανά και ξανά όταν το αυτοκίνητο φτάσει στο τέλος της ζωής του. «Η πιο πρόσφατη αξιολόγησή μας ενισχύει τον κρίσιμο ρόλο του αλουμινίου στη μείωση του βάρους», τονίζει η Hélène Wagnies, Δ/ντρια της Ducker Carlisle.
Προσθέτοντας «Με τη ραγδαία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης -η οποία επιταχύνεται όλο και περισσότερο με κάθε νέα ενημέρωση των προβλέψεων παραγωγής- η απαίτηση για μικρότερο βάρος με στόχο την αντιστάθμιση του βάρους της μπαταρίας αυξάνεται σημαντικά και, μαζί με αυτό, η περιεκτικότητα σε αλουμίνιο στα αυτοκίνητα.
Πέρα από τα ειδικά εξαρτήματα EV, η εφαρμογή χυτών μεγάλων διαστάσεων στη δομή του αμαξώματος του αυτοκινήτου θα συμβάλει επίσης σημαντικά σε υψηλότερη χρήση του αλουμινίου. Με τον φιλόδοξο στόχο της ΕΕ για μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα έως το 2030, το αλουμίνιο θα συνεχίσει να είναι κρίσιμη επιλογή στο μείγμα υλικών που επιλέγουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, ώστε να είναι σε θέση να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητάς τους και θα αναπτυχθεί σε όλες τις μορφές του (διέλαση, έλαση, πλατέα, χυτά κ.λπ.)».
Σχετικά με την αυξανόμενη ζήτηση αλουμινίου, ο Florian Stadler, Δ/νων Σύμβουλος της AMAG Rolling και Πρόεδρος του Συμβουλίου Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Αλουμινίου, υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΕ να παράσχουν επαρκή μέτρα στήριξης στην ευρωπαϊκή βιομηχανία αλουμινίου, η οποία αντιμετωπίζει επί του παρόντος αυξανόμενες απώλειες παραγωγής, ιδίως όσον αφορά στην πρωτογενή παραγωγή λόγω της συνεχιζόμενης ενεργειακής κρίσης και των άνισων παγκόσμιων όρων ανταγωνισμού.
«Η ζήτηση για αλουμίνιο αυξάνεται ραγδαία, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς ελαφρύτερα οχήματα με την ηλεκτροκίνηση. Για να ανταποκριθούν σε αυτή την αυξανόμενη ζήτηση, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να δράσουν για να διασφαλίσουν ότι το βιώσιμο αλουμίνιο με χαμηλό αποτύπωμα CO2, που παράγεται τοπικά ή ανακυκλώνεται στην Ευρώπη, είναι άμεσα διαθέσιμο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να μειώσουμε την εξάρτησή μας από τις εισαγωγές, να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας στην Ευρώπη και να επιτύχουμε τους στόχους βιωσιμότητάς μας. Ήρθε η ώρα να ανεβάσουμε ταχύτητα και να οδηγήσουμε την Ευρώπη προς ένα καθαρότερο και πιο πράσινο μέλλον», τονίζει ο κ. Stadler.