Κώστας Διαμαντής: “Οι ευκαιρίες που δημιουργούνται στις κατασκευές αλουμινίου!..”
Ο κλάδος των κατασκευών, σε πείσμα των καιρών, μπορεί και θέλει το καλύτερο. Ένας κλάδος που είναι από τους πιο σημαντικούς της εθνικής οικονομίας, με περίπου 30.000 εργαζόμενους, με εξαγωγές που φθάνουν στο 5,5% των συνολικών εξαγωγών και πωλήσεις που ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ ετησίως.
Σημαντικές ευκαιρίες, που απλώνονται σε ολόκληρη την αλυσίδα του κατασκευαστικού κλάδου, με χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, δημιουργεί η απαίτηση για αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος της χώρας, ώστε να καλυφθούν οι εθνικοί στόχοι εξοικονόμησης ενέργειας (μείωση της κατανάλωσης κατά περίπου 30% μέχρι το 2030).
Μόνο για την κάλυψη των εθνικών στόχων, θα απαιτηθούν επενδύσεις που μπορεί να φτάνουν και τα 2 δισ. ευρώ ετησίως μέχρι το 2030. Εκατοντάδες εκατομμύρια θα απαιτηθούν και για την ενεργειακή αναβάθμιη των επίσης γερασμένων κρατικών κτιρίων. Η νέα αγορά που αναδύεται έχει καινούργιες ανάγκες και οι κατασκευαστές οφείλουν να προσαρμοστούν σε αυτές για να πετύχουν.
Προϋποθέσεις επιτυχίας
Οι προϋποθέσεις της επιτυχίας βρίσκονται στα παρακάτω σημεία, στα οποία πρέπει να επικεντρωθεί η σύγχρονη επιχείρηση.
- Πιστοποίηση – ποιότητα – εκπαίδευση.
- Η γνώση της αγοράς, η αναζήτηση νέων τάσεων και η άμεση προσαρμογή στα «θέλω» της αγοράς.
- Η αναζήτηση νέων τεχνολογιών και η ενσωμάτωσή τους στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης (στην παραγωγική διαδικασία, την κατασκευή και την τοποθέτηση).
- Η αναβάθμιση του εξοπλισμού σε όλους τους τομείς (μηχανολογικό εξοπλισμό, διάθεση προϊόντων και οργάνωση συνεργείων τοποθέτησης).
- Η εκπαίδευση στον τομέα των πωλήσεων και της προώθησης των προϊόντων, όχι μόνο αναδεικνύοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αλλά χτίζοντας γέφυρες εμπιστοσύνης ανάμεσα στον κατασκευαστή και τον τελικό καταναλωτή.
Ωστόσο, κυρίως οφείλουν οι κατασκευαστές να:
- Γίνουν εξωστρεφείς.
- Είναι κοντά και να ανταλλάσσουν απόψεις.
- Συζητούν οργανωμένα, συμμετέχοντας σε ημερίδες και συναντήσεις εργασίας.
- Ανταλλάσσουν απόψεις και εμπειρίες, γιατί άλλος εξάγει, άλλος έχει εμπειρία σε δημόσια έργα, άλλος στις ιδιωτικές κατοικίες υψηλών προδιαγραφών, άλλος στα ξενοδοχεία.
Αυτό που ενώνει άπαντες, είναι η αγάπη για την ποιότητα των κατασκευών. Ενδεχομένως να μην μπορούν όλοι να προσεγγίσουν τα παραπάνω, αλλά ο ΣΕΚΑ και οι άνθρωποί του είναι ανοιχτοί να βοηθήσουν όποιον θέλει να προσπαθήσει.
…Οι κατασκευαστές οφείλουν να γίνουν εξωστρεφείς, να είναι κοντά και να συζητούν οργανωμένα, ανταλλάσσοντας απόψεις…
Ο ΣΕΚΑ πρωτοστάτησε στο θέμα των πιστοποιήσεων και της ποιότητας και καλό είναι να ακούγεται και να μην ξεχνιέται ότι ο Σύνδεσμος ήταν από τους πρώτους που υιοθέτησε όλα τα παραπάνω.
Με τον ίδιο ζήλο, συνεχίζει, ανανεώνοντας το Σήμα Ποιότητας Q SYSTEM, κάνοντας νέες συνεργασίες με ανεξάρτητους φορείς πιστοποίησης, για να δοθούν στα μέλη του ΣΕΚΑ και όχι μόνο προνομιακές τιμές για την απόκτηση ISO, για τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα κ.λπ.
Οι προβληματισμοί
Σε ένα περιβάλλον που αλλάζει γρήγορα, ο σύγχρονος κατασκευαστής που πασχίζει να βελτιώσει το προϊόν του, να πιστοποιηθεί, να εκπαιδευτεί περαιτέρω έχει να αντιμετωπίσει ένα σημαντικό πρόβλημα που έρχεται να ακυρώσει όλη αυτή την προσπάθεια για την παροχή βέλτιστης ποιότητας.
Η πολιτεία δεν έχει κατοχυρώσει ελάχιστες τεχνικές ποιοτικές προδιαγραφές στα κτίρια, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται φθηνά εισαγόμενα προϊόντα αμφιβόλου ποιότητας που δεν πληρούν καμία προδιαγραφή.
Είναι μείζον πρόβλημα ο αθέμιτος ανταγωνισμός από την εισαγωγή και διακίνηση προϊόντων αλουμινίου (ημιέτοιμα αλλά και τελικά κουφώματα) από όμορες χώρες, χωρίς τη σήμανση CE και χωρίς τα προβλεπόμενα φορολογικά παραστατικά και η πολιτεία οφείλει να κάνει κάτι.
Εν κατακλείδι αυτό που μετρούσε πάντα, μετράει και στη σύγχρονη εποχή που έρχεται, η ποιοτική κατασκευή και η σωστή προώθηση του προϊόντος θα φέρει τους κατασκευαστές στο προσκήνιο, πρωταγωνιστές και όχι κομπάρσους.
Διαβάστε το άρθρο στο περιοδικό “Aluminium Magazine” τεύχος Δεκεμβρίου 2019, πατώντας εδώ.