Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Το μέλλον της αγοράς κουφωμάτων
Το τι μέλλει γενέσθαι για τον κλάδο και τη συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν κουφώματα, εξετάζει έρευνα του Πανεπιστημίου Πειραιώς που παρουσιάστηκε στο 13ο Συνέδριο «Αλουμίνιο & Κατασκευές». Η παρουσίαση της έρευνας με την αποτύπωση της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών σε ότι αφορά την επιλογή κουφωμάτων και το μέλλον του εγχώριου κλάδου αλουμινίου, έγινε από τον Μάρκο Η. Τσόγκα, Επικ. Καθηγητή Διεθνούς Μάρκετινγκ και τη Μαρίνα Κυριάκου, Υπ. Διδάκτωρ Μάρκετινγκ.
Σύμφωνα με την έρευνα, μέχρι το 2008 ο κλάδος αλουμινίου σημείωνε μεγάλη ανάπτυξη, ωστόσο από το 2009 άρχισαν να γίνονται ορατά τα πρώτα σημάδια της κρίσης. Η συνολική πτώση από το 2009 έως σήμερα εκτιμήθηκε ότι φτάνει το 70%. Στο πλαίσιο της έρευνας έγινε σχετική δημοσκόπηση σε δείγμα 1000 ατόμων, ηλικίας 25 ετών και άνω, σε πανελλήνια κλίμακα από την οποία προέκυψαν ορισμένα ενδιαφέροντα συμπεράσματα.
Όσον αφορά στην ανακαίνιση / τοποθέτηση κουφωμάτων την τελευταία πενταετία, τα μηνύματα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, καθώς μόλις το 13% των ερωτηθέντων απάντησε ότι έχει προβεί σε μία τέτοια ενέργεια. Ωστόσο το υπόλοιπο 87% που δεν έχει προβεί σε αντικατάσταση / τοποθέτηση είναι ένα σημαντικό ποσοστό δυνητικών πελατών (που ο κλάδος πρέπει να στοχεύσει τα επόμενα χρόνια), οι οποίοι υπό τις κατάλληλες συνθήκες θα μπορούσαν στο μέλλον να προβούν σε αγορά κουφωμάτων.
Πάντως η πλειοψηφία του κόσμου φαίνεται να είναι σε στάση αναμονής, καθώς 9 στους 10 απάντησαν ότι δεν ξέρουν αν στους επόμενους 12 μήνες σκοπεύουν να τοποθετήσουν /ανακαινίσουν τα κουφώματα σε κάποιο κτίριο της κατοχής τους. Η τάση που θέλει τα ενεργειακά κουφώματα να κερδίζουν έδαφος επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης, καθώς οι ερωτηθέντες προέταξαν ως βασικό κριτήριο επιλογής για τα κουφώματα την εξοικονόμηση ενέργειας, με την αντοχή και την ασφάλεια να ακολουθούν στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι από την πρώτη τριάδα απουσιάζει η τιμή.
Άλλο ένα ενδιαφέρον σημείο της δημοσκόπησης είναι ότι ο κατασκευαστής αλουμινίου έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από την εταιρεία παραγωγής των συστημάτων (διέλαση) όσον αφορά στην απόφαση του τελικού χρήστη. Με άλλα λόγια, ο καταναλωτής πρωτίστως εμπιστεύεται τον αλουμινοκατασκευαστή και δευτερευόντως το σύστημα που αυτός χρησιμοποιεί.
Οι εκτιμήσεις της έρευνας όσον αφορά στο μέλλον είναι σχετικά αισιόδοξες. Οι προβλέψεις για διαχρονική αύξηση των επενδύσεων σε πάγια και, ειδικότερα, σε κατοικίες είναι ευνοϊκές για την ανάκαμψη του κλάδου. Συγκεκριμένα, η αύξηση των επενδύσεων σε κατοικίες εκτιμάται να φτάσει μέχρι και στο 36% σε βάθος τετραετίας.
Λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις προθέσεις των καταναλωτών, όσο και την πρόβλεψη για ανάκαμψη της οικοδομικής δραστηριότητας, η δυναμική του κλάδου εκτιμάται σε 1.190.000 ευρώ. Την επόμενη τριετία η αγορά εκτιμάται να διαμορφωθεί σε επίπεδα της τάξης των 590 με 740 εκατ. ευρώ.
Η πλήρης έρευνα του Πανεπιστημίου Πειραιώς «Το μέλλον της αγοράς αλουμινίου & οι σύγχρονες ανάγκες των πελατών» διατίθεται από την εταιρεία Energy Line (τηλ. 210.45.12.000 – email info@energyline.gr).