Παραγωγή 1000 τόνων ειδικού προφίλ αλουμινίου από τη Sapa για τρένα υψηλής ταχύτητας!
H νορβηγική εταιρεία διέλασης Sapa θα προμηθεύσει με δομικά προϊόντα αλουμινίου, όπως πλαίσια, διαδοκίδες και τοιχώματα, τον γαλλικό πολυεθνικό κολοσσό παραγωγής μέσων μαζικής μεταφοράς Alstom προκειμένου να κατασκευάσει, για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας μεταφορών Amtrak, νέας γενιάς συρμούς τρένων υψηλής ταχύτητας, με κυρίαρχο υλικό το αλουμίνιο.
Η συνολική ποσότητα της παραγγελίας σε προϊόντα εξωθημένου αλουμινίου υπολογίζεται ότι θα αγγίξει τους 1000 μετρικούς τόνους, ενώ θα καλυφθεί εξολοκλήρου από την εκσυγχρονισμένη μονάδα της Sapa στο Lichtervelde του Βελγίου, όπου τα εν λόγω προϊόντα θα έχουν διέλθει από τη βιομηχανική διαδικασία της διέλασης, της μηχανικής επεξεργασίας, της συγκόλλησης και της συναρμολόγησης.
«Αυτή είναι η πρώτη μεγάλη συνεργασία που πετυχαίνουμε μετά την αναβάθμιση της δυναμικότητας της πρέσας διέλασης στις εγκαταστάσεις μας στο Lichtervelde. Δεν θα ήμασταν σε θέση να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της Alstom χωρίς την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης» αναφέρει ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Sapa, υπεύθυνος για το παραγωγικό δίκτυο της εταιρείας στην Ευρώπη, John Thuestad και τονίζει πως «ένα από τα βασικά προτερήματα της νέας πρέσας διέλασης είναι η δυνατότητα παραγωγής τοιχωμάτων μειωμένου πάχους, για οποιαδήποτε εφαρμογή, δίχως να επηρεάζεται το επίπεδο αντοχής τους».
Τα προϊόντα αλουμινίου της Sapa θα χρησιμοποιηθούν από την Alstom για την κατασκευή 28 υπερσύγχρονων τρένων υψηλής ταχύτητας, τύπου Avelia Liberty, τα οποία και θα παραδώσει στην Amtrak. Τα συγκεκριμένα τρένα τελευταίας γενιάς της Alstom θεωρούνται τα πιο εξελιγμένα, αξιόπιστα και ασφαλή παγκοσμίως, ενώ φέρουν και την εγγύηση του ονόματος Avelia, δηλαδή της σειράς τρένων υψηλής ταχύτητας που για 36 ολόκληρα χρόνια έχουν ταξιδέψει παραπάνω από 6 δισ. χιλιόμετρα, μεταφέροντας περίπου 4 δισ. επιβάτες σε 20 χώρες, με ταχύτητες έως 320 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Τα Avelia Liberty, που θα καλύπτουν το δρομολόγιο Βοστώνη-Ουάσινγκτον, είναι ειδικά σχεδιασμένα για να έχουν μειωμένο βάρος και χαμηλή κατανάλωση ενέργειας (τουλάχιστον κατά 15% χαμηλότερη σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα), κάτι το οποίο επιτυγχάνεται μέσω της ευρείας χρήσης του αλουμινίου στο σώμα των τρένων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών της Amtrak, οι νέου τύπου αμαξοστοιχίες θα συμβάλλουν στην αύξηση της χωρητικότητας επιβατών στους συρμούς, την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, την ελάττωση του χρόνου μεταφοράς, καθώς και την βελτίωση των επιδόσεων τόσο σε επίπεδο λειτουργικών δαπανών όσο και ενεργειακής αποδοτικότητας.