ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑΕΝΗΜΕΡΩΣΗΕπικαιροτηταΣυνεντευξεις

Η ALUMINCO προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, καινοτομεί, εκσυγχρονίζεται και τολμά

Η σκυτάλη της εταιρείας έχει περάσει πλέον με επιτυχία στη νέα γενιά. Από αριστερά, ο Βαγγέλης, ο Δημήτρης και ο Αργύρης.
Η σκυτάλη της εταιρείας έχει περάσει πλέον με επιτυχία στη νέα γενιά. Από αριστερά, ο Βαγγέλης, ο Δημήτρης και ο Αργύρης.

Συνέντευξη με τον διεθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας
κ. Δ. Καρρά

Μέσα σε καιρούς κρίσης η ALUMINCO τολμά και υλοποιεί ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα, έχοντας στόχους φιλόδοξους και ρεαλιστικούς, με τα προϊόντα της να κατακτούν νέες δυναμικές αγορές του εξωτερικού και τα οικονομικά της αποτελέσματα να σημειώνουν θετικά επιτεύγματα. Έχοντας αναλάβει τα ηνία της εταιρείας η νέα γενιά, που γαλουχήθηκε όπως αποδεικνύεται με τον καλύτερο τρόπο από τον Θεόδωρο Καρρά, δημιουργούνται πλέον οι προϋποθέσεις εκείνες που θα καθιερώσουν άλλη μία νέα δυναμική εταιρεία του ελληνικού κλάδου αλουμινίου, η οποία θα τον εκπροσωπεί επάξια στις διεθνείς αγορές.

Το όραμα και τις προοπτικές που διαμορφώνονται για την ALUMINCO μας μεταφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Καρράς σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στο περιοδικό Aluminium Magazine, το οποίο κυκλοφορεί μετά τις γιορτές του Πάσχα.

Παρακάτω σας μεταφέρουμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα της συνέντευξης.

  • Η παρουσία της εταιρείας σας στην ελληνική αγορά απαριθμεί πάνω από 30 έτη εμπειρίας και προσφοράς στο χώρο του αλουμινίου. Τα τελευταία χρόνια η δραστηριότητα της ALUMINCO εκτός των ελληνικών συνόρων είναι ιδιαίτερα δυναμική. Μιλήστε μας για την εξαγωγική σας δραστηριότητα.
Δημήτρης Καρράς, Διευθύνων Σύμβουλος
Δημήτρης Καρράς, Διευθύνων Σύμβουλος

H ALUMINCO ιδρύθηκε το 1982, έχοντας διαγράψει μια πορεία συνεχούς ανάπτυξης 33 χρόνων, και από την πρώτη ημέρα της είχε στρατηγικά στραμμένο το βλέμμα της στις αγορές του εξωτερικού, κατέχοντας σημαντικά ποσοστά εξαγωγών. Η εταιρική μας στρατηγική στηρίχθηκε σε βάσεις συμπαγείς, σε στόχους πραγματικούς και πήρε μορφή ακολουθώντας συγκεκριμένες και δυναμικές ενέργειες:

H σημαντικότερη εκείνων είναι η επένδυση στους ανθρώπους μας, με προτεραιότητα το τμήμα RND, εκεί που όλα αρχίζουν, εφαλτήριο για την ανάπτυξη προϊόντων, καινοτόμων λύσεων και υπηρεσιών που θα μας κάνουν ικανούς να διεισδύσουμε σε νέες αγορές με υψηλής ποιότητας «ενδιαφέροντα» προϊόντα και πάντοτε πιστοποιημένα από διεθνείς οίκους. Συνεχή μέριμνα της ALUMINCO αποτελεί είναι η εκπαίδευση των ανθρώπων μας και συνάμα η παροχή των απαραιτήτων εργαλείων για την μέγιστη απόδοση τους. Στη συνέχεια, δώσαμε έμφαση στα τμήματα εξαγωγικών πωλήσεων, που σήμερα είναι ένα πολυμελές τμήμα καταρτισμένων συνεργατών με γνώση σε ποικίλες αγορές, στο οποίο θα συνεχίσουμε να επενδύουμε.

Σημαντικό κομμάτι επένδυσης είναι επίσης η παρουσίας μας σε σημαντικές εκθέσεις του εξωτερικού, ξεπερνώντας ακόμα και τα ευρωπαϊκά σύνορα, καθώς το  2015 συμμετείχαμε σε εκθέσεις στο Dubai και το Las Vegas για του λόγου το αληθές. Σήμερα, η ALUMINCO έχει παρουσία μέσω του δικτύου της σε πάνω από 60 χώρες, συνεχίζοντας τις προσπάθειες ανάπτυξής του με κύριους στόχους τις αγορές των ΗΠΑ, της ΒΔ Ευρώπης αλλά και της υποσαχάριας Αφρικής. Ήδη έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς αυτόν το στόχο.

Το 2015 επιτύχαμε σε εξαγωγές ένα ποσοστό της τάξης του 47% και για το 2016 έχουμε ορίσει ως στόχο το 55% του τζίρου μας να προέρχεται από την εξαγωγική μας δραστηριότητα. Ήδη το τετράμηνο μηνο «τρέχει» με 53%. Και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί η αύξηση αυτού του ποσοστού έγινε παράλληλα με την αύξηση των πωλήσεων μας και στην εγχώρια αγορά που δεν θα θέλαμε ποτέ να αμελήσουμε. Η εταιρεία μας, έχοντας ορίσει ένα τετραετές πλάνο ενεργειών και επενδύσεων, έχει ορίσει ως στόχο, μαζί  με την παράλληλη ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων, μια αναλογία πωλήσεων εξωτερικού και Ελλάδος της τάξης του 70-30%.

  • Σε μια εποχή παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, φτωχού ελληνικού επενδυτικού περιβάλλοντος, οικονομικής αστάθειας και συνεχιζόμενης δυσκολίας στη ρευστότητας και χρηματοπιστωτικής δυσχέρειας ποια είναι η απάντηση της ALUMINCO;

Η ALUMINCO δεν έχει καμία μαγική συνταγή που να μην έχουν πολύπειρες συναγωνίστριες εταιρείες και σαφέστατα δεν είχαμε προβλέψει τη λεγόμενη «κρίση». Η φιλοσοφία μας είναι σύνεση, πολλή δουλειά και λελογισμένο ρίσκο. Για να γίνω περισσότερο αναλυτικός πάντα είχαμε την αντίληψη του λεγόμενου «νοικοκυριού»,  ελέγχοντας τα έξοδα μας και τις κερδοφορίες μας. Όχι πώληση για τις πωλήσεις και όχι δαπάνες χωρίς απόδοση. Αυτή ήταν η αντίληψη του Θ. Καρρά, του πατέρας μας και ιδρυτή της επιχείρησης, και συνεχίζουμε να το τηρούμε με ευλάβεια.

Η ρομποτική αποθήκη της ALUMINCO, 1700 θέσεων, που ολκληρώθηκε πρόσφατα.
Η ρομποτική αποθήκη της ALUMINCO, 1700 θέσεων, που ολκληρώθηκε πρόσφατα.

Επίσης, η εταιρεία μας είχε εξαρχής πολύ χαμηλούς δείκτες δανεισμού. Χρησιμοποιούσαμε τους δανεισμούς ως εργαλείο επένδυσης αποκλειστικά για παραγωγικό εξοπλισμό. Αυτό είχε ως συνέπεια το 2009 να μας βρει με ελάχιστο δανεισμό, όποτε και με πολύ χαμηλά χρηματοοικονομικά κόστη και υποχρεώσεις που θα ήταν επώδυνες και δεν θα μας επέτρεπαν την υλοποίηση του σχεδίου μας. Πιο συγκεκριμένα, η ALUMINCO το 2016 έχει μακροχρόνιο δανεισμό ύψους 2.400.000 ευρώ, ποσό που αφήνει έκπληκτους τους πιστωτές μας, αλλά και μας καθιστά ελκυστικότατη εταιρεία για επένδυση σε κάθε πιστωτικό ίδρυμα που επιθυμεί να μας ενισχύσει.

Ο τρίτος άξονας είναι το ρίσκο και οι επενδύσεις, καθώς χωρίς αυτά δεν υπάρχει και η έννοια της επιχειρηματικότητας. Προβήκαμε, για τα δεδομένα μας, σε μεγάλες επενδύσεις, και πιο συγκεκριμένα ύψους 4.700.000 ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος από αυτές να καλύπτεται από ίδια κεφάλαια. Και αναφέρομαι σε επενδύσεις εντός του 2014-2015, δηλαδή μιας περιόδου με φοβερές δυσκολίες. Γνωρίζαμε τις αδυναμίες και μελετήσαμε μέχρι σε ποιο βαθμό μπορούσαμε να αντέξουμε το ύψος της επένδυσης, έτσι ώστε ποτέ να μην θέσουμε την εταιρία σε κίνδυνο. Ήδη αυτές οι επενδύσεις μας ενίσχυσαν τις υπάρχουσες υποδομές και ήδη φέρνουν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα.

Εδώ θα ήθελα να σταθώ και σε έναν ακόμα πολύ σημαντικό παράγοντα κινδύνου του ελληνικού επιχειρείν. Είναι η μετάβαση από την πρώτη γενιά διοίκησης στη δεύτερη. Είναι ένας κίνδυνος που αντιμετωπίζουν αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις. Εμείς είχαμε την ευτυχία ο πατέρας μας Θ. Καρράς να μας εντάξει στην ομάδα διοίκησης πριν από μια πενταετία και σταδιακά να δημιουργήσει τις καλύτερες συνθήκες μετάβασης. Είναι άλλη μια κατάσταση στην οποία από ό,τι φαίνεται η επιχείρηση μας ανταπεξέρχεται. Δεν θα μπορούσα να μην τον ευχαριστήσω αλλά και να μην αναγνωρίσω ότι τελικά κανένα από τα επιτεύγματα του τελικά δεν ήταν τυχαίο.

  • Το τελευταίο χρόνο η ALUMINCO παίρνει μια νέα πνοή με επενδυτικό πρόγραμμα πάνω από 4,5 εκατ. ευρώ, στηριζόμενη στις δυνάμεις της και μόνο. Μιλήστε μας για αυτό.

Όπως σας προανέφερα, το επενδυτικό πλάνο της διετίας 2014-15 ήταν ύψους 4.700.000€ και χρηματοδοτήθηκε σε συντριπτικό ποσοστό με ίδια κεφάλαια. Η επένδυση αφορούσε τη συνολική αναβάθμιση της επιχείρησης σε επίπεδο παραγωγικών δυνατοτήτων, οι οποίες είχαν φθάσει σε οριακό σημείο σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας και μηχανοργάνωσης. Συγκεκριμένα, έγινε επένδυση σε νέα πρέσα διέλασης 2500 ton., νέο κάθετο βαφείο προφίλ, νέα ρομποτική αποθήκη προφίλ 1700 θέσεων και λογισμικά μηχανογράφησης και marketing και τέλος κτηριακά. Οι εξοπλισμοί είναι ευρωπαϊκών οίκων και υψηλής τεχνολογίας. Όλα αυτά προσδίδουν πλέον στην εταιρεία τη δυνατότητα να επιτυγχάνει τα επιθυμητά επίπεδα παραγωγής τόσο από πλευράς ποσότητας όσο και ποιότητας, προάγοντας σε μεγάλο βαθμό τις διαδικασίες αυτοματοποίησης, οι οποίες έχουν ως επακόλουθο τη μείωση του λειτουργικού κόστους παραγωγής.

Επίσης, ακολουθώντας τη φιλοσοφία της ανάπτυξης και παραγωγής τελικών προϊόντων αλουμινίου αλλά και τη διεύρυνση της γκάμας, η επιχείρησή μας θα είναι σε θέση πολύ σύντομα να ξεκινήσει την παραγωγή και άλλων νέων προϊόντων, καλύπτοντας με ολοκληρωμένο τρόπο τις ανάγκες του έλληνα κατασκευαστή. Δεν θα μπορούσα να μην συνυπολογίσω ως επένδυση ό,τι αφορά την ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού μας στα τμήματα RND, Εξαγωγών και Παραγωγής. Είναι ο τομέας με τη μεγαλύτερη σχέση απόδοσης που μας κάνει ιδιαίτερα υπερήφανους.

Αλλά όλα τα παραπάνω αφορούσαν τις επενδύσεις που έγιναν και θα ωριμάσουν στο εγγύς μέλλον. Για το 2016-2017 η ALUMINCO έχει προετοιμάσει άλλο ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 2.500.000€ που θα μεγιστοποιήσει τις υφιστάμενες αποδόσεις, αλλά και θα αποδείξει τη συνέπειά μας προς την επίτευξη των στόχων μας. Βασικός δείκτης αξιολόγησης της επένδυσης σαφέστατα είναι οι αριθμοί. Η εταιρεία μας για το 2016 έχει ορίσει ως στόχο, όπως προανέφερα, μια αύξηση των πωλήσεων της τάξης του 15%, στα 28.500.000 ευρώ. Κλιμακωτά οι στόχοι αυξάνουν, ώστε σε μια τετραετία (έως το 2019) η εταιρεία μας να παρουσιάζει πωλήσεις 40.000.000 ευρώ. Τότε θα έχει ολοκληρωθεί και η συγκεκριμένη φάση.

  • Στον στρατηγικό σας σχεδιασμό, στις μελλοντικές σας επενδύσεις, στα χρόνια που θα ακολουθήσουν ποια είναι εκείνα τα σημεία πρωταρχικής σημασίας για την εταιρεία;  Μιλήστε μας για τη φιλοσοφία της εταιρείας, τις αξίες, το όραμα της νέας γενιάς.

Οι επενδύσεις που έγιναν και που θα συνεχίσουν να γίνονται θα έχουν ως βασική κατεύθυνση την ανάπτυξη τελικών προϊόντων και συστημάτων με στόχο την καινοτομία, την υψηλή αισθητική, την υψηλή προστιθέμενη αξία και ποιότητα για το συνεργάτη μας αλλά και τον τελικό καταναλωτή. Κατεύθυνση που αποτελεί μονόδρομο για και κάθε ελληνική παραγωγική εταιρεία που θέλει να είναι ανταγωνιστική. Φιλοσοφία που υπήρξε ανέκαθεν μέρος του DNA της ALUMINCO, άρα δεν έχουμε παρά να την εμπλουτίσουμε και να τη διευρύνουμε ακόμα περισσότερο. Όραμα μας είναι να γίνουμε σημείο αναφοράς ως ανεξάρτητη δυναμική επιχείρηση, ως πάροχος απαράμιλλων προϊόντων και υπηρεσιών, με δίκτυο αξιόλογων και καταρτισμένων συνεργατών, ως υπερήφανος εκπρόσωπο της ελληνικής επιχειρηματικής εικόνας και δραστηριότητας στον παγκόσμιο χάρτη.

aluminco_graph

Σχετικά Άρθρα

Back to top button

Εγγραφείτε στο e-newsletter μας

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας newsletter aluNET News και μείνετε ενημερωμένοι συνεχώς για τα νέα του κλάδου αλουμινίου.
Το email σας
Το όνομά σας
Παρακαλούμε δώστε μας τη συγκατάθεσή σας!
Η Alupress O.E. ιδιοκτήτης του aluNET.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που παρέχετε σε αυτή τη φόρμα, για να έρθει σε επαφή μαζί σας και να σας στέλνει ενημερωτικά newsletter. Για την αποστολή των newsletter χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα MailChimp. Κάνοντας κλικ παραπάνω για να υποβάλετε τη φόρμα, αναγνωρίζετε ότι οι πληροφορίες που παρέχετε, θα μεταφερθούν στο MailChimp για επεξεργασία σύμφωνα με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης της πλατφόρμας.