Κερδίζει τη μάχη στα υπερπολυτελή γιοτ το αλουμίνιο
Αρκετές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή πολυτελών γιοτ, βρίσκονται σε φάση μετάβασης προς τη χρήση περισσότερου αλουμινίου. Στην κατηγορία των 30 μέτρων και πάνω, το ελαφρύ μέταλλο φαίνεται να κερδίζει τη μάχη και την εμπιστοσύνη των ναυπηγών.
Ο Mark Cavendish, δ/ντης πωλήσεων & μάρκετινγκ της Heesen Yachts αναφέρει ότι πάνω από τα μισά συμβόλαια της εταιρίας αφορούν γιοτ εξολοκλήρου από αλουμίνιο. Συνεχίζει λέγοντας ότι η αγορά γρήγορων γιοτ από αλουμίνιο βρίσκεται σε άνθηση. Συγκεκριμένα τονίζει ότι στη Heesen αναπτύσσουν ένα από τα μεγαλύτερη γιοτ υψηλής ταχύτητας εξολοκλήρου από αλουμίνιο, το 70 μέτρων Kometa, με ταχύτητα 30 κόμβων.
Ο Cavendish τονίζει ότι το αλουμίνιο προτιμάται έναντι του GRP (πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα) για τα μεγαλύτερα σκάφη. Στο ίδιο μήκος κύματος ο CEO της Mondomarine/Cantieri di Pisa, Roberto Zambrini τονίζει ότι το αλουμίνιο είναι πιο ευέλικτο και προσφέρει περισσότερες λύσεις, ενώ δεν παραλείπει το γεγονός ότι τα γιοτ αλουμινίου είναι πλήρως ανακυκλώσιμα όταν έρθει η ώρα να αποσυρθούν.
Ο Francesco Frediani, εμπορικός δ/ντης της Overmarine γίνεται πιο συγκεκριμένος λέγοντας ότι η ολοένα αυξανόμενη χρήση του αλουμινίου, οφείλεται αποκλειστικά στις ιδιαιτερότητες της παραγωγής τέτοιων σκαφών. Σε έναν περιβάλλον όπου παράγονται λίγα σκάφη, με εντελώς μη τυποποιημένο τρόπο, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα του ελαφρού μετάλλου, του δίνουν το απόλυτο πλεονέκτημα τόσο σε επίπεδο κόστους όσο και χρόνου ανάπτυξης του σκάφους.