Ε.Ε.Α.: Σταθερά ανοδικές οι επιδόσεις του κλάδου αλουμινίου και το 2021
Ο Ελληνικός κλάδος αλουμινίου συνεχίζει να είναι ένας από τους πλέον δυναμικούς της εγχώριας οικονομίας, όντας ο 3ος πιο εξαγωγικός κλάδος, με το 2ο καλύτερο εμπορικό ισοζύγιο. Παράλληλα εντυπωσιάζει η ανάκαμψη κατά 30% της εγχώριας αγοράς μέσα στο 2021!
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που κοινοποίησε η Ελληνική Ένωση Αλουμινίου (ΕΕΑ), το 2021 οι εξαγωγές σε ποσότητες του Ελληνικού κλάδου αλουμινίου αντιπροσώπευαν το 5,4% περίπου των συνολικών εξαγωγών της χώρας. ‘Έτσι, ο κλάδος, που είναι ιδιαίτερα γνωστός και ανταγωνιστικός στις διεθνείς αγορές, κατατάσσεται, ως:
- Ο 3ος πιο εξαγωγικός κλάδος της χώρας με αξία εξαγωγών 2.148 εκατ. ευρώ , παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 33% περίπου σε σχέση με το 2020 και
- Ο 2ος με το καλύτερο εμπορικό ισοζύγιο, 820 εκατ. ευρώ περίπου, σημειώνοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2020.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις σε τονάζ των επιμέρους τομέων της μεταποιητικής βιομηχανίας αλουμινίου, αναφέρονται παρακάτω.
- Οι πωλήσεις πρωτόχυτου αλουμινίου το 2021 σημείωσαν αύξηση κατά 4%, με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν το 50% των συνολικών πωλήσεων (αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα κατέχει την 7η θέση μεταξύ των κορυφαίων παραγωγών πρωτόχυτου αλουμινίου στην Ευρώπη).
- Οι πωλήσεις προϊόντων πρώτης μεταποίησης, το 2021 σημείωσαν αύξηση κατά 18% και απευθύνονται κυρίως στις διεθνείς ανταγωνιστικές αγορές, με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν το 82% των συνολικών πωλήσεων.
…Η εγχώρια αγορά σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση κατά 30% περίπου σε σχέση με το 2020…
Αναλυτικότερα για την πρώτη μεταποίηση:
- Οι πωλήσεις προϊόντων έλασης το 2021 ξεπέρασαν τη στασιμότητα που είχε παρατηρηθεί το 2020 λόγω της πανδημίας και σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 18% σε σχέση με το 2020. Με τα ιδιαίτερα ποιοτικά προϊόντα και τις σύγχρονες γραμμές παραγωγής είναι ο πιο εξωστρεφής υπο-κλάδος, αφού το 88% της παραγωγής εξάγεται στις διεθνείς αγορές. Στην εγχώρια αγορά, η κύρια χρήση των προϊόντων έλασης είναι η συσκευασία (58%) και ακολουθούν η οικοδομή και οι κατασκευές με 33%. Στις εξαγωγές, η κύρια χρήση είναι και πάλι η συσκευασία με 56%, ενώ ένα 24% περίπου απορροφάται από τη βιομηχανία μεταφορών.
- Ο κλάδος της διέλασης συνεχίζει εντυπωσιακά την ανάκαμψή του και οι συνολικές πωλήσεις προϊόντων το 2021 σημείωσαν και αυτές σημαντική αύξηση κατά 19% περίπου σε σχέση με το 2020. Η εγχώρια αγορά σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση κατά 30% περίπου σε σχέση με το 2020. Οι εξαγωγές τέλος που απορρόφησαν το 71% των πωλήσεων, αυξήθηκαν και αυτές κατά 15% περίπου σε σχέση με το 2020 και κατευθύνθηκαν κυρίως (60% περίπου) στις απαιτητικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Η κύρια χρήση που απευθύνονται τα προϊόντα διέλασης είναι η οικοδομή τόσο στην εγχώρια αγορά (84%) όσο και στις εξαγωγές (49%), αξιοποιώντας τα διεθνώς πιστοποιημένα συστήματα αλουμινίου των Ελληνικών εταιρειών.
Παρατηρώντας κατωτέρω στο γράφημα την εξέλιξη των πωλήσεων του κλάδου διέλασης της τελευταία δεκαετία, παρατηρούμε ότι από το 2013 έχουν υπερδιπλασιαστεί οι εξαγωγές, αλλά και οι πωλήσεις προφίλ στην εσωτερική αγορά.